سه شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۰۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

ضرورت پرداخت یارانه محصولات غذایی به مصرف کنندگان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید: متاسفانه پرداخت یارانه محصولات غذایی به صورت غیرمستقیم فسادزاست و باید در قالب کارت‌های اعتباری این یارانه در اختیار مصرف کنندگان و افراد جامعه قرار بگیرد.

 علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص صادرات گوشت مرغ گفت: باید همانند اتفاقی که در زمینه یارانه سوخت صورت گرفته در زمینه یارانه مواد غذایی نیز عمل کرد و یارانه پرداختی به محصولات مستقیما در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.
 
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه تولید گوشت مرغ، کشور دارای مزیت صادراتی است، ادامه داد: نامه‌ای که وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش عوارض صادرات گوشت مرغ به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده در راستای حمایت از تولید داخلی بوده است، نباید اجازه داد نظام تعرفه‌ای تولید داخل کشور را تهدید و شرایط واردات را تسهیل کند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه حذف عوارض صادرات موجب کمبود در بازار می‌شود، گفت: افزایش کنترل شده صادرات گوشت مرغ باعث کمبود و افزایش قیمت این محصول در بازار نمی شود اما این موضوع را بپذیریم که  باید به سمت واقعی شدن قیمت‌ها حرکت کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: همواره با تشکیل وزارت بازرگانی مخالف بوده‌ام و نسبت به مدیریت دوگانه در این بخش حساس کشور انتقاد داشته‌ام متاسفانه در حال حاضر نیز شاهد چنین اتفاقاتی صورت گرفته است.
(سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها